Passa al contingut principal

5/12/2017 Les banyes de Satanàs amb motlle de Tetrabrik

Aquest any el disseny de Santanàs del Centre Sant Pere trenca esquemes, fuig de vermell i es converteix en una bèstia. Després de xarrades amb la Iris Alarcón (directora) i el Pepo (estilista de la producció)  vàrem arribar a un acord amb el disseny. 
Es una barreja de llop, cabra i tigre. Un monstre que a qualsevol faria una mica de por si te'l trobes en mig del bosc. 

Aquest any però he tingut poc temps i l'acord del disseny ha anat just. Així que vaig optar per fer un motlle de guix per si hi havia problemes, i poder-ho repetir si feia falta. Us explico una mica el procés:


1- Fer el disseny de la protessis amb plastilina de modelar dura (NSP Sulfur-free plasteline Medium by Chavant). Al escalfar-la es pot modelar, però freda queda rígida. Va molt bé.


2- Un cop acabada la peça, obrir un tetrabrik per fer de recipient del motlle. Omplir la meitat de guix i col·locar la peça mig submergida. Esperar a que s'assequi i pintar-ho amb Gipslosmiddel de FormX per fer una pel·lícula protectora entre els guixos. I es reomple tot amb mes guix per fer una caixa.


3- Un cop fet el motlle, es treu la plastilina, jo vaig utilitzar aigua calenta per treure-la. I ja es pot emplenar amb el Làtex PVSelastica de FormX especial per a motlles. Com tenim el motlle podem fer les que vulguem, sempre que respectem els temps del secat en el procés.

4- I per últim la pintura, que és a vegades el més important. Ja que cal integrar el maquillatge amb la protessis. En aquest cas vaig optar per no pintar en excés i deixar que el color òs predominés.

Gràcies Eduard Asensio per la paciència, a banda de ser un fantàstic actor i un Satanàs fantàstic en la producció de Els Pastorets el Musical. He de dir que tens una paciència de sant i que no t'has queixat ni una mica, després del làtex, el màstik i la pintura. Moltes gràcies.




Si voleu veure el procés del maquillatge us deixo el video de 47 segons on podeu veure la caracterització completa:







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Pintacares i bombolles amb XipXap Party

El mes de setembre, em va contactar Xip Xap Party per col·laborar en una festa privada i el Beach Market de Gava. Aquesta vegada no només el maquillatge va ser el protagonista també les bombolles de sabo, i el taller improvisat que varem fer a la platja. Es un plaer tornar a treballar amb l'Helena i la Maria en un entorn tant màgic. La veritat és que em vaig tornar molt boja fent bombolles a la platja...va ser molt emocionant. Estava com una nena petita! No m'estranya que els nens els hi agradi tant. Gràcies un cop més, Xip Xap Party per confiar en mi. Pots contactar amb ells a la seva pàgina web  http://www.xipxapparty.com/2.html  o al Facebook  https://www.facebook.com/xipxapparty/

Palpatine de starwars i la factura de la llum!

Qui no s'ha tornat el mes dolent dels dolents i s'ha enforismat mirant la factura de la llum? Aquesta és la meva petita critica feta amb maquillatge del que ens està passant ultimament amb les factures.  https://youtube.com/shorts/OsdTusDNils?feature=share Espero que us agradi i us rigueu del que a vegades no fa riure. Podeu seguir-me a instagram i estar al dia de les meves ultimes activitats.  https://www.instagram.com/marinsca/

9/4/2016 Una iaia no tant gran...a telóbert

No hi ha res que m'agradi més que fer personatges pel teatre. Ja fa uns mesos que la directora de l'obra "Vilafranca, dinar de festa major" la Núria Torner em va trucar per maquillar a alguns actors. Com passa moltes vegades l'edat del guió no correspon amb l'edat de l'actor, i aquí entro jo! Sempre és un plaer Treballar amb Telóbert, per les facilitats, per la companyia i per el calor humà que desprenen. Us presento la Montse González que interpretava a una iaia, d'uns 80 anys. Sense cap arruga, o en tot cas molt poques. Entrem doncs al gran repte del maquillatge teatral, crear les arrugues que encaixin amb l'expressió facial, tenint en compte que cal que es vegin des de lluny. Com sempre passa al teatre, es valora la visió mitja, des de la fila 6 a la 10. Més enllà...ja no es pot fer. Sempre es pot comprar un binocles per quan vas a veure teatre i no et vols perdre cap detall. Pas 1 : Les canes les vaig fer amb un producte específic

23/01/2016 Calva per a un malalt de Càncer "Les noies del Calendari"

Ja fa mesos que la Teresa Baltà em va demanar ajuda per caracteritzar a l'actor Salvador Teis per a l'obra de Teatre, Les Noies del Calendari. Ho vaig tenir molt clar des del principi. Un personatge que amb molt poc temps,  ha de passar de tenir cabell o no tenir-ne, amb un canvi d'escena de menys de 3 minuts...impossible posar una calba ben posada. Cal treure-li els cabells primer, o sigui, posar-li una calba i pel canvi,  va des del principi,  amb una perruca. Aquesta va ser la meva proposta. Cal tenir en compte que pel teatre, no hi ha molt temps per fer els canvis, i per maquillatge encara menys, es te més en compte el vestuari i les entrades o sortides, que no pas el maquillatge.I Així ho vàrem fer. En primer lloc doncs, crear la calba de làtex amb una calota com a motlle. En aquest cas vaig tenyir el làtex amb aquacolor, to pell, i vermell intens, i després li vaig donar uns tocs de marro, blau i to pell amb la paleta de fx al alcohol. Per que no fos tan irr

Animació del Pare Noël a Sarria

Aquest any, he tornat a ajudar al Pare Noël a Sarrià, després que l'any passat no es pogués fer per la Pandèmia del Covid-Sars2.  Estem molt contents, ja que a Sarrià ens esperaven amb candeletes després de tant de temps. I es que hi ha moltes ganes de celebrar el Nadal i tornar a la nova normalitat. Moltes gràcies Sarria i Actim per confiar amb nosaltres.